Sübhaneke

Sübhaneke, İslam dininde, namazın başlangıcında, iftitah tekbirinden hemen sonra okunan dualardan biridir.

(e) : E ile birlikte yazılır fakat E okunmaz

Türkçe Okunuşu : SübhânekeAllâhümme ve bihamdik(e) ve tebarekesmük(e) ve teâlâ ceddük(e) Ve celle senâük(e) ve la ilâhe ğayrük(e)

Anlamı


Allah'ım! Sen eksik sıfatlardan pak ve uzaksın. Seni daima böyle tenzih eder ve överim. Senin adın mübarektir. Varlığın her şeyden üstündür. Senden başka ilah yoktur.

Ve celle senâüke: yalnızca cenaze namazlarında ve erkekler tarafından okunur.

Okunduğu yerler:

Namazlarda ayakta iken okunur.
1- Her namazın ilk rek'atinde, iftitâh tekbîrinden sonra,
2- İkindi namazının sünnetinde, üçüncü rek'ate kalkınca Fâtiha'dan önce.
3- Yatsı namazının ilk sünnetinde, üçüncü rek'ate kalkınca, Fâtiha'dan önce,
4- Terâvih namazı dört rek'atte bir selâm verilerek kılınıyorsa, üçüncü rek'ate kalkıldığı zaman, Fâtiha'dan önce.
5- Cenâze namazında, birinci tekbîrden sonra. (ve celle senâük) sadece Cenaze Namazında okunur.







  1. Said dedi ki:

    Ve celle senaüke nin anlamını da yazarmısınız

  2. volkanazog dedi ki:

    offfffff yaaa çoh k güzel

  3. Ahmet dedi ki:

    Ben bu duaya okurken aklima patlican geliyor. Bu duayi annem bana patlican soyarken ogretmisti bi turlu aklimdan cikmiyo. Namazda patlican dusunmek namazi gecersiz kilar mi acaba.

  4. arzu dedi ki:

    hangi arab olda sübhanekeyi yanlış okuduğumuzu söylüyor kesmüke değil ismüke diyorlar namazlarımı kılarken hep teretüt içinde acaba yanlışmı diyorum onların dediği gibş okusam içim rahat etmiyor bildiğim gibi okudamda elimde imkan olsa kabe imamına sorucam sonuçta onların dili bizdemi bşr yanlış var onlardamı...lütfen yardımcı olun kesmüke kesip atmak anlamında gibi bişeyler söylüyorlar ismüke demek lazımmış

  5. Nisa dedi ki:

    Çok teşekkür ederim kim koymuşsa🤗

  6. İsimsiz dedi ki:

    Teşekkürler

  7. Kadir dedi ki:

    Allah razı olsun

  8. aysel dedi ki:

    Merhaba Duaları Türkçe okuyorum bir sakıncası varmı.

  9. Nick y0k dedi ki:

    10 dk de ezberledim

  10. Ege dedi ki:

    Kitaptaki anlam daha değişik

  11. wolfteam delisi dedi ki:

    abi notum 95 beş ama yüz olsa daha iyi olurdu D

  12. HOCA dedi ki:

    Kolay dua ama ezberlenmesi çok kolay değil

  13. Ceyda dedi ki:

    Mükemmel allah razı olsun çoooooooooooooooook Teşekkürler

  14. Misafir dedi ki:

    Din hocası sordu duayı bilmiyom tabi bu site sayesinde 30 dakikada ezberledim

  15. ali dedi ki:

    Bizlere burda karsılık beklemeksizin verdiğnz emekden dolayı Teşekkürler süreleri okunaklı ve herkezin anlayacagı şekılde yazmışsınız Saygılar Allaha emanet olun

  16. Sizene dedi ki:

    Allah razı olsun

  17. aşk dedi ki:

    ööööööööööffffffffffffffffffffffff

  18. Muallime dedi ki:

    Allah ortaokul din bilgisi hocamdan razı olsun. Ortaokula giderken bütün namaz sürelerini ve dualarını ezberletmisti. Agac yaşken egilir ne de olsa...

  19. Yigit yildiz dedi ki:

    ALLAH RAZI OLSUN ON NUMARA BEŞ YILDIZ HOCAM

  20. serdar dedi ki:

    Ezbere mi yorum bir turlu

  21. isim dedi ki:

    kolay dua

  22. HÜSEYİN dedi ki:

    ALLAH sizlerden razı olsun inşALLAH

  23. HamzaGnGrMs dedi ki:

    Web Sitenizi beğendim sağol kardeşim :-)

  24. beri dedi ki:

    gerçke ten on numara bayıldım 5 yıldız

  25. adam dedi ki:

    tüm duaları yazmak çok daha iy olurdu.

  26. ali dedi ki:

    bi ezberlenmiyo

  27. ecrin hoca dedi ki:

    sevgili hocalar çok iyi bir anlatım okuyuş teşekkür edeiyoruz diğer duaları da çok güzel okuyorsunuz sağolun

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: